Hearts - Hjärtan Makeover

Grytläggs överdrag

Alla har väl ett å annat tråkigt korkunderlägg.
Så här har jag gjort med mina, och även gett bort som present!
Har använt mig utav ett av mina egna mönster och anpassat det efter underlägget, självklart går det att ta av och tvätta.
Har använt bomulls garn nål 3,0

Börja med en magisk ring eller 4lm och slut till en ring.

v1. 8fm i ringen. Avsluta med en sm i första fm. tag av garnet byt färg.

v2. 2st tillsammans i en fm (1:a st =3lm) , fortsätt med 2st tillsammans i varje fm med 3lm mellan varje grupp. Avsluta med 1 sm i första st-gruppen. Tag av garnet byt färg.

v3. Börja i en lmb. *3-dst tillsammans (1:a dst =4lm) 2lm, 3-dst tillsammans i samma lmb, 3lm * upprepa *-* varvet runt. Avsluta med 1sm i sista i första dst-gruppen.Tag av garnet byt färg.

v4. Börja i en 2-lmb. *5st i en 2-lmb (1:a st=3lm) 2lm, 1fm i 3-lmb, 2lm* upprepa *_* varvet runt. Avsluta med 1sm i 3:e lm.

v5. *2st i första st (1:a st=3lm) 3st, 2st i nästa st, 2lm* upprepa *_* varvet runt. Avsluta med 1sm i 3:e lm.

v6. *2st i första (1:st=3lm) 2st, 2st i nästa st, 2st, 2st i nästa st, 2lm* upprepa *_* varvet runt. Avsluta med 1sm i 3:e lm.

v7. *7st i 3:e st, 1fm mellan dom 2st i samma st från föregående varv, hoppa över 1st, 7st i nästa st, 1fm i lmb* upprepa *_* varvet runt, avsluta med 1sm i första st.Tag av garnet byt färg.

v8. Anslut med garnet i mitten av av hjärtbågarn i fm.
9lm (=1st 6lm), *1st i nästa fm mellan hjärtbågarna, 6lm, 1st i fm i mitten avhjärtbågarna, 6lm* upprepa*_* varvet runt, avsluta med 1sm i 3:e lm.

v9. Sm till lmb.
3lm (=1:a st) 2st om lmb 1lm 3st om samma lmb, *1lm, 3st om nästa lmb 1lm 3st om samma lmb* upprepa *_* varvet runt, avsluta med 1sm i 3:e lm, tag av garnet byt färg.

v10. Anslut garnet i en lmb.
3lm(=1st) 2st i lmb, *1lm, 3st i nästa lmb* upprepa *_* varvet runt, tag av garnet byt färg.

v11. virkas endast på underlägg 21cm, vid 19cm hoppa till v12.
1st(=3lm) virka 1st i varje st, 1st i varje lmb varvet runt, avsluta med 1sm i 3:e lm.

v12. underlägg 19cm.
3lm(=1st),1st,*minska 1st (sista st i minskningen görs runt lmb) 2st* upprepa *_* varvet runt, avsluta med 1sm i 3:e lm.

v12. underlägg 21cm.
3lm(=1st), minska 1st,*2st, minska 1st* upprepa *_* varvet runt,avsluta med sm i 3:e lm.

v13. 3lm(=1st),*minska 1st, 1st* upprepa varvet runt, avsluta med 1sm i 3:e lm.

v14. 1lm, 1fm i varje st, avsluta med 1sm i lm, tag av garnet fäst alla trådar. Grytläggs överdraget är nu klart!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s